Wedstrijden

Wedstrijden 2019/2020

Wanneer de kinderen er aan toe zijn, stimuleren we deelname aan jeugd schaakwedstrijden. In de eerste plaats is het gezellig om samen naar een wedstrijd te gaan en ten tweede leer je enorm veel wanneer je tegen andere kinderen dan je eigen clubleden speelt.

We proberen zoveel mogelijk samen naar wedstrijden van de Jeugd Grand Prix Limburg (gevorderden) en van de Euregiocup/league (iedereen) te gaan,

De Jeugd grand prix Limburg telt meestal 5 toernooien die door Limburgse verenigingen georganiseerd worden. Per toernooi zijn er prijzen te winnen voor de eerste 3 plekken in iedere leeftijdscategorie( er zijn 8 leeftijdsgroepen onder de 20 jaar) en iedere deelnemer krijgt punten toegekend aan de hand van de plek in de eindstand( 100 punten voor de 1e plek, 99 punten voor de 2e plek enz.). Op het einde van het seizoen worden de individueel de punten van alle toernooien opgeteld en volgt een ranking. De eerste 4 plaatsen per leeftijdcategorie worden beloond met prijzen. ( Zie www.lisb.nl/jeugd-lisb/jeugd-grand-prix)

De Euregiocup/league is in beginsel opgezet om ook de beginnende schakers te laten wennen aan toernooitjes spelen. Meestal duurt voor hen een toernooi van 9 rondes te lang. In deze cyclus, van meestal 7 speeldagen, is de speelduur maximaal 2,5 uur en worden er 5 partijen gespeeld. De toernooien worden in de regio gehouden (Net over de grens in België en Duitsland en in zuid-Limburg). Er wordt op Zondagochtend, van 10.30 - ± 13.00 uur gespeeld. Euregio-Cup: Jongens en meisjes die les hebben voor Stap 1 en 2. Leeftijd t/m 14 jaar (tijdens 1e toernooi). Euregio-League: Jongens en meisjes die les hebben voor Stap 3 en hoger + jeugdspelers vanaf 14 jaar. ( zie www.svvoerendaal.nl/index.php/euregio-cup/nederlands)

Wedstrijd datums 2019/2020