Wedstrijden

Meedoen aan toernooien

Wanneer de kinderen er aan toe zijn, stimuleren we deelname aan jeugdschaakwedstrijden. In de eerste plaats is het gezellig om samen naar een wedstrijd te gaan en ten tweede leer je enorm veel wanneer je tegen andere kinderen dan je eigen clubleden speelt.

We proberen zoveel mogelijk samen naar wedstrijden van de Jeugd Grand Prix Limburg te gaan.

De Jeugd Grand Prix Limburg telt dit seizoen 6 toernooien die door Limburgse verenigingen georganiseerd worden. Per toernooi zijn er in iedere leeftijdscategorie prijzen te winnen (er zijn 8 leeftijdsgroepen onder de 20 jaar) en iedere deelnemer krijgt punten toegekend aan de hand van de plek in de eindstand (100 punten voor de 1e plek, 99 punten voor de 2e plek enz.).

Op het einde van het seizoen worden de behaalde punten van alle toernooien opgeteld en volgt een ranking. De beste spelers per leeftijdscategorie worden beloond met prijzen.

Informatie op de website van de Limburgse Schaakbond: Jeugd Grand Prix

We organiseren ook zelf elk jaar een jeugdtoernooi. Hieronder de foto’s van ons toernooi van 2023.